Något har hänt....

Den där solkyssta välmående sommarhuden har försvunnit, likaså det någotsånär fasta underhudsfettet. Huden har intagit någon slags glåmig, pepplig och sträv outlook i samma tempo som det fasta underhudsfettet har förvandlats till fett av lite fluffigare sort…inte så att det stör, men det finns ändå en skillnad och jag är lite förvånad än en gång över hur fort det kan gå. Dessutom råkade jag i dag se att de forna tricepsen mer liknar en, vad ska man säga, Leguanhaka, ni vet en sån där lapp som hänger och slänger på Leguaner…


Men det blir väl så……hösten har rullat in, jag har, eller hade, hoppas jag, kommit av mig lite. Pannkakor är gott, glass med chokladsås och grädde är också gott, för att inte tala om chokladpudding och mazariner och morotskaka och……..och….


Men nu är jag på G igen känns det som!


Jag har gjort något nytt, jag har varit på Kickboxning, i tisdags! Jag tycker så mycket om att befinna mig i nya sammanhang, där man inte alls vet vad för ”regler” som gäller. Man måste liksom treva sig fram som i mörker som successivt försvinner bort (oj, det lät djupt). Riktigt så djupt var det inte att gå på kickboxning. Dessvärre måste jag säga att jag är lite besviken, jag hade föreställt mig något annat. Vi höll till nere i en liten jumpasal, en sån med grönt plastgolv och ribbstolar på väggarna. Får mig direkt att tänka på skolgymnastiken vilket automatiskt leder till obehag för min del. Inget vidare välkomnande av ledarna heller vilket gjorde att det där strävandet i mörker liksom förlängdes en aning. Passet på två timmar bestod av enormt mycket teknik som medförde låg puls vilket inte är något för en endorfintorsk som mig.  Dessutom delade man både mitsar och handskar som redan innan passet luktade ruttet, usch. Det var riktigt otäckt! Den odören kan jag säga att jag att jag sällan känt. Dessutom känns det ju sådär att köra in sina händer i mitsar och handskar som är helt våta av svett från en annan människa som man absolut inte känner. Nej, något mer kickboxande blir det inte för mig, eller rättare sagt, jag håller mig till Friskis och svettis Kiboxpass som är både intensiva, roliga och framför allt med fräscha redskap!! Tur att Friskis finns.


Idag har jag tagit mig igenom ett Core/spinnpass som jag var på vippen att stanna hemma från. Men tur som en tokig att jag gick för jag tror det blir lite av min nystart.


Jippi!! Nu är det verkligen höst, rutiner, träning och mys som gäller!

 


Kommentarer
Postat av: Andrej

Vad synd att du kom på "fel" ställe. Att ledare inte hälsar och tar hand om nya är olikt alla klubbar som jag varit på.

Men. Å andra sidan blir man ALLTID välkomnad på friskis!

2010-10-22 @ 21:23:05
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0