Pirrig som ett barn på julafton

...ska jag gå till gymmet och köra ben och oj vad jag ska köra! Har legat och väntat hela natten.

Kan ni känna igen känsla av att när man tänker på att man ska få träna dagen efter så känner man sig nästan lite pirrig och förväntansfull, som ett barn på julafton ungefär. Så är det ofta för mig och jag tror att jag gillar det :) Jag undrar om det kan vara så att kroppen börjar producera endorfiner hos mig redan vid tanken på träningen för att den liksom är så inställd på att träning betyder endorfiner.... Skulle det kunna vara så rent fysiologiskt eller kanske psykologiskt?

Nu har jag iallafall ätit lite frukost och ska bara låta den sjunka lite sen så är jag redo för ett tungt benpass!

Äter ni frukost innan morgonträning?

Jag läste någonstans igår en PT som menade att man inte behövde det. Jag är osäker om han då bara menade lättare cardioträning eller även tyngre styrketräning. För mig känns det som en omöjlighet att gå och träna utan frukost då jag alltid är hungrig när jag vaknar, trots 250 g kesella till kvällsmål.....

Efter träningen är det dags att åka på P-möte, man måste ju göra sånt också och så får hjärnan stimuleras lite med och det är ju bra! Efter P-möten är jag ofta lika trött i huvudet som jag är i musklerna efter ett pass. Det kommer bli perfekt med en lång promenad i kväll för att rensa huvudet! 

Kommentarer
Postat av: Robin Haag

Det stämmer att det inte ger något att åta precis innan träning, iaf inte styrketräning. Magen/tjocktarmen/levern hinner inte ta upp näringen så den tillför inte något under passet (1h-1 1/2h). Om man vill "äta" något innan träning som ger effekt ska man ta in aminosyror eller maltodextrin. observera att detta är kosttillskott. Själv så har jag svårt att träna på fastande mage.

2010-05-03 @ 10:12:24
URL: http://robinhaag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0