Mys på boll

Se hela bildenJag har en speciell förkärlek till att utföra övningar på medicinboll, ja det är faktiskt så. Idag körde jag igenom mitt benpass i gymmet men när det var avklarat så var jag bara tvungen göra lite "mysövningar" på boll också!

Kan hända att man inte direkt "bygger muskler" på en boll men man jobbar alldeles säkert upp en bra grundstyrka. Dessutom tycker jag att jag just på boll får extra bra muskelkontakt. Jag gjorde bland annat en övning där man har bollen bakom ryggen mot väggen, knäna i 90 graders vinkel och sedan rullar sakta upp och ned. Shit vad det svider i låren!!

Givetvis blev det också lite situps till att sluta av med :)

Nu blir det kycklingwok och filmkväll här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0