Det här med att blogga om träning...

Tanken med min blogg från första början var att jag skulle blogga om min träning och andra fysiska aktiviteter, men alvarligt talat, ser jag sanningen i vitögat så har det ju faktiskt främst blivit inlägg om mat och tips på mat.

Och det gör väl ingenting i och för sig. Frågan är om man då också kan dra slutsatsen att jag tycker att det är roligare med mat än med träning.

 

Sanningen är nog den att jag för det första älskar god mat och dryck, typ vin då ;) Jag tycker också väldigt mycket om att komma på och laga rätter som är både underbart goda och nyttiga. Det är lite av ett experimenterande som är väldigt spännande. Kolla min kategori ”Någonting att äta” så får ni ett litet hum om vad jag menar. 

 

Ibland läser jag på bloggar om hur vida man äter för att träna eller tränar för att äta. För min del är det lite säsongsbundet känns det som. Den ljusa tiden av året äter jag för att träningen ska gå så bra som möjligt medan jag under den mörka delen av året tränar för att äta i större utsträckning.

Fast den delen av året som jag äter för att träna är ju fortfarande kvalitén och smaken på maten det viktigaste. Och det går faktiskt att få till mycket god och samtidigt nyttig mat, mat som det är någon mening med helt enkelt.

 

Men för att återgå, tycker jag att det är roligare med mat än med träning?

Jag måste ändå svara nej och ja på den frågan.

 

Jag älskar att träna och vara fysiskt aktiv på olika sätt. Träningen får gärna vara varierad. För mig kan det vara allt från skidåkning, skogscykling, ren gymträning eller pass av olika slag. Samtidigt är maten ett stort inslag i mitt och egentligen i allas liv så det är ju inte så konstigt att det får mycket utrymme här på bloggen. Dessutom är det roligare tycker jag att kunna inspirera andra när det gäller mat än att tipsa om övningar i gymmet….(kanske för att jag är sämre på det), vem vet.

 

Nu ska jag och sambon njuta av att det är söndag. Framåt eftermiddagen åker vi till en god vän i Stockholm för att i morgon ha en heldag i stan som innefattar bland annat frukostbuffé, lite träning och Libanesisk middag. Kvällen avslutas med filmfestival som är inriktad på actionsporter och äventyr. Det ska bli grymt!

 


Kommentarer
Postat av: Tove

ska vi lägga till varandra på bloglovin?

Tycker det är roligt att läsa om andra träningsbloggar..

2010-05-09 @ 15:37:03
URL: http://prinsessantove.blogg.se/
Postat av: Robin Haag

Det är svårt att hålla sig till sin bloggs ursprungliga mening, men jag tycker det är ok att sväva ut ibland. Man ska skriva om det man tycker är kul, annars vill man ju inte skriva, hehe. Keep it up!

2010-05-09 @ 18:17:42
URL: http://robinhaag.blogspot.com
Postat av: Tina

Va kul att ni gillar dom! Jag har haft lite svårt att vänja mig vid den knalliga färgen men snart känner jag mig bekväm ;) Haha

2010-05-09 @ 20:11:03
URL: http://metrobloggen.se/zweety
Postat av: Johanna

Hej Tove

Jag hete Johanna och jobbar med PR för Friskis&Svettis Stockholm. Vi gillar din blogg - den peppar folk till att röra på sig och leva nyttigt.



Därför vill vi tipsa dig om den 22 maj kommer Träningens dag genomföras för första gången.

Vi tycker nämligen att det behövs en motvikt till kanelbullens, våfflans och semlans dag.

Det kommer ske roliga aktiviteter, ges gott om inspiration och finnas chans att testa på olika träningsformer både inne på anläggningarna och utomhus.



Vi hoppas du vill lägga ditt namn för att göra Träningens dag till en dag i almanackan och kanske tipsa dina läsare,

mer information hittar du här www.traningensdag.se .



Vi återkommer med program för dagen och mer spännande info.



Må så gott, Johanna

2010-05-11 @ 15:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0