Aldrig mer handsklös


Foto: © Tove Sandström

För ca 2 veckor sedan började jag lägga märke till att många i gymmet tränade med handskar. Det har dom förstås alltid gjort bara det att jag inte tänkt på det.

Jag tränade på som vanligt och irriterade mig över de små förhårdnader eller vad man ska säga att det blir i handflatorna efter vissa övningar.
Men så för ca en vecka sedan tog jag med mina handskar jag fått att cykla i egentligen. Jag var ytterst tveksam till om jag skulle välja att använda dom eller inte. Ärligt talat så tyckte jag att det kändes lite fånigt. Jag tänkte att det är väl bara dom där "proffsen" som använder handskar, på mig kommer det bara verka larvigt. Men jag slog ifrån mig dom tankarna och fokuserade på att det i alla fall ser snyggt ut (för det är ju viktigt, haha).

Jag måste säga att nu en vecka senare skulle jag aldrig träna utan handskar! Det är så skönt att slippa de där små förhårdnaderna i handflatorna! Och så är det ju snyggt också ;)

Nu har jag precis kört ett rygg, axlar och mage pass i gymmet med mina kära handskar! Det kändes bra måste jag säga. Jag la till lite övningar utöver mitt baspass så musklerna han bli ordentligt genomarbetade.

Nu ska lägenheten städas så att det är fint tills älsklingen kommer hem. Sen får det bli en långpromenad i det sköna vädret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0