Det blev ju bra ändå!

Med fullpackad väska begav jag mig 09:45 till gymmet. Jag skulle träna och basta var det tänkt men icke sa nicke, gymmet var fullständigt igenbommat så jag fick snällt vända om och traska hemåt igen. Typiskt, jag som var så laddad, luften gick bokstavligen ur mig.

Men väl hemma svidade jag förstås om och begav mig ut på en joggingrunda. Inte så tokigt det heller med tanke på det vackra sommarvädret. Ca 8 enträget joggande km blev det, underbart. Jag tycker det känns som det hänt något med min kondition, det går så lätt faktiskt och är så skönt. Tidigare har det mest varit jobbigt, och skönt när det varit över liksom. Nu är det skönt under hela tiden. Jag tycker ju det är lite märkligt då jag de senaste veckorna hållit till i maskinerna på gymmet. Men kanske är det just det som gjort det, lite mera muskler och ett par veckors vila från ren konditionsträning. Kul!

När jag kom hem klickade jag in på Friskis & Svettis hemsida för att kolla öppettiderna för imorgon. 07:00 öppnar dom vilket är bra. Då hinner jag träna innan sambon kommer hem vid 09:00, sen ska vi nämligen åka på minisemester till Pappas sommarställe i närheten av Torekov.

Men det jag skulle säga var att då jag loggar in på Friskis hemsida möts jag av rubriken "Bli hög på gräs i sommar", är det inte dumt? Att köra någon slags "drogflirt" för att locka medlemmarna till utomhusjympa! Det finns väl ändå många andra sätt att formulera sig på som inte kan misstolkas. Jag skickade iväg ett mail om min synpunkt till dom så nu får vi se vad/om de svarar.

När jag gjort det ser jag i högerkolumnen att det står "Hur tänkte du nu" där "generalsekreterare Anna Iwarsson berättar att tanken med rubriken är att den ska väcka intresse för sommarjympan som tilldrar sig utomhus.  Att folks skulle kunna göra en koppling till droger avvisar Iwarsson och menar att det är osannolikt att någon som besöker Friskis & Svettis hemsida skulle dra den slutsatsen."( http://web.friskissvettis.se/)

Uppenbarligen är det fler med mig som reagerat och att folk inte skulle göra den kopplingen har så vitt jag kan se Anna Iwarsson fel i.

Tack och hej leverpastej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0