Hoppas det regnar också.....

Oj, oj, oj vad länge sedan det var jag skrev! En vecka och en dag närmare bestämt. Där med inte sagt att jag inte har tränat för det har jag. Kanske inte fullt så ofta som vanligt med jag har definitivt haft träningsvärk en del dagar och hög puls andra.

En av anledningarna till att jag inte skrivit på ett tag är att jag och sambon varit iväg och campat i närheten av Nora några dagar. Så vidare skönt var det inte, vädret hade precis bestämt sig för att slå om från Medelhavsvärme till höstkyla så på kvällarna satt vi inlindade i våra varmaste filtar och på dagarna gjorde vi allt annat än att sola. Bland annat cyklade vi några mil en av dagarna längst "Tre sjöars väg". Det var ett himla fint landskap vi for igenom med långa sega uppförsbackar och härligt avkopplande nedförsbackar. För egen del föredrar jag givetvis dom där långa sega uppförs. När vi i början av turen rullat nedför en bra bit och sambon konstaterade att det skulle bli tungt på tillbakavägen hör jag mig själv säga: "En sån här backe ska tas med mycket jävlar anamma och riktigt hög puls, hoppas det regnar då också!" ”Hoppas det regnar då också” ja, jag sa det med ett stort leende på läpparna och kände det där pirret i kroppen som jag får bara av att tänka på maximal ansträngning…Typiskt mig, men jag gillar det!!

 

Om ca 2 veckor åker vi ned genom Europa, målen är Albanien, Montenegro och Kroatien där vi ska åka runt och campa, sola, bada och njuta. Och jag är så glad över min fina cykel, för cykla det ska vi! Perfekt sätt för att både se omgivningen och röra lite på sig.

 

Innan dess får träningen flyta på som vanligt. Det är ingen ide att börja med något nytt nu, men till hösten har jag en del idéer om hur jag ska utveckla min träning.

 

På onsdag ska jag göra sista mätningen innan semestern. Den ser jag fram emot. Jag känner mig i bra form och har trots en del små svackor hållit balans den större delen av tiden sedan förra mätningen.

Vill ni se bilder från våra resor, surfa förbi http://uppleva.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack snälla! Ha en fortsätt härlig sommar!

2010-07-26 @ 20:42:41
URL: http://magstarkt.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Hoppas ni får en trevlig semester :)

2010-07-26 @ 22:28:02
URL: http://alltforhalsan.blogspot.com/
Postat av: em- pony

woww vilken resa du ska på!! låter ju helt fantastiskt!!



jag älskar Kroaten Det är så vackert!!

2010-07-27 @ 10:40:31
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0