Träning vs sol-lapande och glassätning....


Nu är det så här att jag har semester, äntligen!

 

Alla har vi lite olika inställning till det här med träning under semestern. Jag hade precis bestämt mig för att ta en paus. Paus på det sättet att jag tänker träna om jag känner för det och om jag tycker att jag har tid. Tid med att göra ett avbrott från sol-lapande, glassätande och goda böcker.

Och precis då, när jag bestämt mig säger sambon och tittar ned på sin mage: ”Det är nu man ska börja träna, nu när man hinner!” Men va!? Och det är ju honom jag kommer ”hänga” med 4 veckor framåt på ex antal campingplatser i Europa så jag får väl tänka om då…..eller så kan han gott träna medan jag tar en välförtjänt paus som jag tänkt. Han har ju ändå tagit en ”paus” resterande månader av året :)

 

Ja, ja vi får väl se hur det blir. Kanske ”hinner” eller rättare sagt väljer jag att göra lita av att både slappa och träna. Det kanske skulle vara det bästa i alla fall.

 

Hur som helst kommer det att bli annan form av träning än gymmet. Träningen kommer att bestå i att springa, cykla, simma och kanske göra lite underhållande funktionella ”med kroppen som vikt övningar”. Åh, det låter ju riktigt skönt! Det får det bli, ser redan fram emot första ”campingjoggen”.

 

Och med anledning av semestern kommer jag även ta en paus från bloggandet, så nu vet ni det! Hoppas ni som jag redan längtar lite till början av september för då är jag tillbaka, mer inspirerad än någonsin:) Och då ska jag sätta igång mina planer för höstens träning. Det ser i alla fall jag fram emot!!


Kommentarer
Postat av: Andrej

Jag tycker att du tänker rätt. På semestern skall man göra andra saker än under vardagslunken.

Hoppas du får en riktigt fin ledighet med många nya erfarenheter!

2010-08-05 @ 21:38:21
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Sv: anytime :) Det är riktigt gott faktiskt!! Dyker upp mera LCHF baktips framöver också :) Ha en skön kväll!

2010-08-05 @ 22:37:11
URL: http://lovelylovan.blogg.se/
Postat av: Fembarnsmamman

Vad roligt att du hittat till min blogg. Jag hoppas du får en bra semester med precis så mycket träning som du känner för! Jag längtar också till början av september - jag tittar in här då!

2010-08-06 @ 21:24:42
URL: http://ennylivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0