Sockerbomber vs kalorisnål kost

Helgen har bestått av fördelsedagsfirande och sockerbomber vilket jag sett fram emot hela veckan, sockerbomberna alltså, och firandet förstås :) Men jag måste säga att besvikelsen blev stor när jag upptäckte att de efterlängtade sockerbomberna mest bara smakar kladdigt och kvalmigt.
Jag måste helt enkelt ha lyckats vänja mig av med min smak för sötsaker. Jaha, tänker ni, det är väl bra? Och ja visst är det bra men ärligt talat det är lite som att jag saknar att verkligen njuta av goda kakor och feta bakelser. Att till helgen kunna känna att det är helt OK och underbart gott att unna sig massa onyttiga gosaker. Jag saknar det.

Det är verkligen så att ju mer sött man äter desto godare blir det och ju mer rena osöta saker man äter desto lättare har man att uppskatta dom osöta smakerna. Så om jag ska få tillbaka mitt riktiga sötsakssug så måste jag nog börja äta en hel del igen och det är det ju faktiskt inte värt.

Tidigare hade jag alltid honung på morgongröten, slutade med det och ersatte honungen med kanel. Nu i veckan åt jag en halv tallrik gröt och kom först då på att jag glömt kanelen......knasigt men talande på något sätt :) Och honung skulle jag aldrig få för mig att ha på idag!

Rörigt inlägg men, men håll till godo :)

Nu ska jag ut och inviga min nya cykel!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0