09.21 och dagens utmaning är avklarad

Underbar start på dagen. Gick upp 06.20 laddad för dagens spinningpass. Med en tallrik gröt i magen staplade jag glatt iväg till gymmet. Tidiga mornar är det ju inte direkt rusning, tror vi var 7 tappra på plats så idag hann jag få min favoritcykel, det betyder mycket för att passet ska kännas bra. De sista två passen har jag fått nöja mig med en cykel på rad två utan tillgång till spegel. Att kunna se sig själv under passet gör mig mycket mer laddad och jag orkar ta i till 110% stället för 100% :) Träningsvärken sedan tidigare i veckan var som bortblåst efter uppvärmningen.

Passet innehåller bra gammal 70 till 80-tals disco som i alla fall gör mig på riktigt bra humör. Musiken gör allt (och cykeln förstås). Dålig musik på ett spinningpass är förödande för motivationen.

Väl efter passet pustade jag några minuter i bastun. Jag har gjort så en morgon förut och det är verkligen skönt. Basta och bli av med lite gammal hud....fy det lät otäckt, men skönt var det! Den stora fördelen på morgonen är att man får ha bastun helt för sig själv, ingen trängsel då inte.

Såhär en stund efter träningen känns det som att endorfinerna sprutar. Och vad tycker ni? Men är det inte så att ju större ansträngning desto högre mått av välbefinnande efteråt. Alltså: det är värt att slita sig ur den varma sängen tidigt på morgonen och ta ut sig rejält för att sen få den bästa belöningen!

Dagens minus: Vi har inga ägg hemma. Ägg är min absoluta favoritföda både innan och efter träning och som mellanmål under dagen. Hade vi haft ägg skulle jag istället för att ta dom till gröten idag (som jag brukar) ta dom som mellanmål efter träningen. Nu får jag nöja mig med makrill......

Nu som sagt makrillsmellanmål. Och eftersom att det är fyra timmar kvar tills det är dags att åka till jobbet hinner jag nog städa lägenheten och kanske ta en avkopplande promenad :)

Hur jag ska få till det med träning imorgon vet jag inte. Vi har en hel del att göra men min plan är att ta med killen på en joggingrunda åtminstone. Hum, fast jag skulle egentligen vilja köra lite styrka, men ok, det kan inte alltid bli som jag vill, jogga är gott nog :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0