God lunch efter väl genomförd träning

 
Foto: © Tove Sandström


Träningen gick verkligen bra idag. Jag körde igenom rygg, axlar, lite armar och mage. Jag är så glad över en magövning jag sett en tjej göra på gymmet. Ligg på rygg med fotsulorna i golvet. Sträva med höger hand mot höger fot och tvärtom. Lyft skuldrorna en aning från golvet. Den övningen känns i alla magmuskler vill jag lova.


Väl hemma börjar det kännas att kroppen fått jobba och den skriker efter mat. Dagens lunch blev fullkornscouscous med tigerräkor.
 

Recept:

  • Koka couscous
  • Lägg couscousen på en bädd av grön sallad
  • Fräs tigerräkor tillsammans med citron, purjolök, vitlök, hackad chili
  • Salta och peppra
  • Placera de frästa tigerräkorna uppe på couscousen
  • Servera ljummet

 Smaklig måltid!


En fundering:


 Varför är det ofta de ”tuffaste” killarna på gymmet som inte stretchar??


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har också gått på kostrådgivning med fettmätningar tidigare och det var grymt... Nu har jag dock inte råd för tillfället.. men men, det är bara att bita i det sura äpplet tillslut... men för tillfället så får det vara så här. Bara att gilla läget eller göra nått åt det... Just nu får jag välja gilla!=)

2010-04-22 @ 15:43:21
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Åh vad gott det där såg ut. Smakar fullkornscouscous likadant som vanlig?

2010-04-22 @ 18:16:36
URL: http://atatranakampa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0