Extensiell ångest

...är innehållet i det senaste dagarna. Inte vet jag vad jag ska rösta och troligen kommer jag sluta som arbetslös och fattig om jag inte ser till att plugga in 3 års högskolestudier inom det närmaste året medan jag fortsätter jobba heltid....shit! och så ska man (eller, ska man?) bilda familj och sånt också. Det går fan inte ihop sig......suck. Min kära sambo (40 år) är ett sådant bra stöd: "Jag vet hur det är, det börjar vid trettio sen fortsätter det bara" Tack för den!

Det bästa jag kan göra nu är att skriva en dröm på min lilla lapp och placera i Blossoms drömsmycke jag fick hem häromdagen och vänta…..eller?


Kanske skulle jag ta några djupa andetag. Vänta till det 15de och då söka in till höstens beteendevetenskapliga högskolekurser och vänta……


Eller så…..äh, jag vet inte. Den som lever får se så och lever gör jag ju i allra högsta grad om än med extensiell ångest!


Jaha, nu har det säkert gått en propp i källaren också och maskinen har slutat tvätta, det händer ibland.


Positiva saker:


·          Jag har hunnit med både spinning och fotvård på morgonen


·          Jag har ett jobb att åka till om ett par timmar som jag trivs riktigt
           bra med


·          I morgon är det helg och jag är ledig tills på Tisdag


·          När min hjärna fått lite perspektiv kommer jag att känna mig
           handlingskraftig


·          Jag har en fin sambo att längta efter tills i morgon då vi båda
           jobbat färdigt


·          Det brukar ordna sig


Kommentarer
Postat av: Andrej

Man hinner med så otroligt mkt mer än man tror. Tro mig.

2010-09-10 @ 20:52:06
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0