Vilket endorfinflow



"Flow är ett psykiskt tillstånd som uppstår då en person med tillräcklig medvetenhet ägnar sig åt en verksamhet med ett definierat mål. Flow beskrivs som en känsla av att ens förmågor räcker till för att klara den utmaning man står inför. Koncentrationen intensifieras, medvetandeheten ökar och man känner tillfredsställelse inombords." (wikipedia)

Japp, precis så skulle jag beskriva dagens träningspass!
 
Jag började med ca 50 min rygg och axlar i gymmet. Höll ett högt tempo för att hinna med att cykla också innan jobbet. Passet flöt på och pulsen låg på ett relativt jämt och högt tempo. Känslan när passet började lida mot sitt slut var "jag vill mera!". Tillslut fick jag stålsätta mig för att påbörja stretchen och slutligen lämna gymmet.

Väl hemma slank en banan och en proteinshake ned för att ladda om inför cyklingen. Solen verkligen värmde och svettdropparna ran när jag jobbade mig uppför i ca 1,5 km för att sedan fortsätta in på 5:an. Efter 5 km spåret vände jag om för att jobba mig upp för ytterligare 1,5 km. Totalt blev det ca 1 mil med mycket uppförslut.

Länge sedan jag kännt mig så tillfredsställd av ett träningspass faktiskt! Grymt!

Ny ska jag packa ihop för att bege mig till jobbet. Kommer hem imorgon eftermiddag, och då lutar det åt cykling igen eller kanske ett cirkelfyspass. 
När det lugnat sig på jobbet framåt midnatt ska jag ägna åt att plöja igenom gamla Fitness Magazine tidningar, alltid lika intressant :)


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Tack för filmtipset! Vilken trevlig blogg, du har helt klart en ny läsare (",)

2010-05-15 @ 22:23:23
URL: http://ajumisko.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad härligt det låter! Precis som ett träningspass ska kännas. Vart cyklar du?

2010-05-16 @ 12:41:43
URL: http://martinasjokvist.blogspot.com
Postat av: Tove

Anna-Maria: Tack, det var roligt att höra!!

2010-05-16 @ 14:29:30
URL: http://endorfinen.blogg.se/
Postat av: Tove

Martina: jag cyklar framför allt motionsspåren där jag bor, 5 och 10km. Lite nybörjare så jag måste utforska andar ställen också under sommaren:) Men så blir det ju spinning innomhus i mellanåt också förstås:)

2010-05-16 @ 14:32:31
URL: http://endorfinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0