Men allvarligt

Det skulle faktiskt vara så roligt att utbilda sig till Kostrådgivare. Jag har gått och funderat på det ett tag och blir lite pirrig när jag tänker på det. Idag har jag sökt runt lite och kollat vad det finns för utbildningsalternativ. När jag kollade vad högskolorna har att erbjuda så upptäckte jag att jag redan sökt en kurs till hösten som heter Hälsopedagogik, 15p, så det är ju klart i rätt riktning :) Och när jag ändå var inne i söktsystemet sökte jag Hälsopedagogik 1, 30p, i Stockholm också, sen anmälan, men ändå.

 

Ett bra men dyrt alternativ skulle ju vara att gå Paulúns kostrådgivarutbildning. Jag har mailat lite frågor till dem. Hoppas dem svarar snart!

 

Har någon där ute något tips?

 

Förövrigt tror jag att jag skulle ha nytta av kurserna Socialt Förändringsarbete, Pedagogiskt ledarskap och Det professionella samtalet som jag läst tidigare.

 

Ett av skälen till att det skulle vara bra att jobba inom området är att min stackars familj kanske skulle slippa höra mitt prat om kost, träning och balans om jag fick lite utlopp för det på arbetstid. Ett annat är förstås att jag känner en stor lust i att motivera, inspirera och ge människor kunskaper dem inte haft tidigare som skulle hjälpa dem till att nå sina personliga mål.

 

Den som lever får se och tills dess är det roligt att fantisera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0