Att hitta eller att inte hitta balans, det är frågan

Sista veckan har varit ett skämt vad gäller träning. Jag har inte hunnit träna alls som jag vill och det har blivit flera "höjdardagar" än vad jag tänkt mig. (Höjdardagar är dom dagar jag äter som det faller på utan att planera och bry mig om näringsbalansen fullt så mycket som jag brukar) . Jag pendlar mellan att känna att det kanske är behövligt med en paus och att det trots allt finns annat som är viktigt än träning och kost till att känna mig frustrerad och missnöjd över läget.
Men det är väl så att ibland får helt enkelt träningen anpasss efter resten av livet och inte tvärt om.

Jag önskar bara att jag kännde mig lite mer tillfreds med den inställningen. Just nu stressar den mig och jag slits emellan......suck.....

Nu ska jag i alla fall ut på en joggingrunda för att sen åka till Nyköping och träffa gamla vänner. Det ska bli så roligt!


Kommentarer
Postat av: Andrej

Men jag har också upptäckt samma sak - det är bl.a. mycket svårare att äta bra mat när man INTE tränar än när man tränar.

Undrar varför?

2010-07-15 @ 20:33:21
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: SuperSHEro

Förstår precis känslan. undrar också hur man kan släppa lite, låta träningen följa med livet och inte tvärtom. Carpe diem liksom!

2010-07-19 @ 23:39:36
URL: http://supershero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0