Magträning är som tandborstning

Jag börjar alltid i samma ände. När jag borstar tänderna börjar jag på samma sida varje gång vilket resulterar i att jag mot slutet av tandborstningen är lite lagom uttråkad och börjar slarva. Det blir ju då alltid på samma tänder det slarvas. (eller, jag slarvar faktiskt inte på riktigt men jag tänker alltid så) Och varje dag tänker jag att, imorgon ska jag börja åt andra hållet.

Samma sak gäller magträningen. Jag avslutar alltid med magövningar, när jag är helt färdig efter att gått igenom allt annat i programmet. Och vad resulterar det i? Jo, förstås att det blir mindre effektiv magträning. Och varje pass tänker jag att, imorgon ska jag börja åt andra hållet.

Det som dessa moment också har gemensamt är att jag dag efter dag tänker på detta utan att göra något åt det. Dvs jag börjar aldrig åt andra hållet som jag tänkte dagen innan. Snacka rutinmänniska......

Men nu, när jag delgett er detta kanske, kanske kommer jag då att känna lite mer "press" på mig att faktiskt göra slag i saken.

"Plötsligt händer det", ni vet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0