"Jag vill springa, jag är inte trött"

Eller lite kanske, eller rättare sagt mitt blodsocker har lekt fritt fall och uppskjutet under två dagar så jag känner mig skapligt håglös och oinspirerad. Det är samma visa varje gång, två dagars "är vad som bjuds utan förbehåll" är rena döden för träningsinspirationen. Jag som älskar att träna, utmana mig fysiskt och ligga på en jämn blodsockernivå blir som förbytt av allt annat. Helt plötsligt tänker min hjärna: Skit i att träna, ta en pralin till, det är ändå ingen idé osv.....vadå ingen idé, jag vet inte ens vad min hjärnan menar med det. Fy skäms på den........

Nä nu är det dags att ta kommandot igen! Jag ska ut och röra på mig, på hela mig, jag ska springa! Det kommer att bli så skönt och jag längtar verkligen till att vara tillbaka hemma igen, svettig och välmående!

I förrgår föresten hade jag en så skön träningsstund. Jag kilade iväg till gymmet på lätta ben och körde ett rygg och axelpass. Direkt efter det mötte jag upp sambon och vi tog en sväng i skogen på våra cyklar, ca 13km. Grymt! Så skulle alla dagar vara :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0