Vånda!

Idag har jag fått hem 4 nya kg proteinpulver! Så nu klarar jag mig ett tag framöver. Jag väljer alltid chokladsmaken och har faktiskt vant mig och tycker nu för tiden att det är riktigt gott. Speciellt efter ett bra pass i gymmet som det blev idag. Jag körde igenom mina favoritmuskler axlar och rygg och lite mage förstås.

Dessutom hittade jag på en ny övning. En kombo för axlar, skuldror och svank kan man nog säga. Utgångsläget är som vanlig ryggresning på matta. Fatta en hantel eller viktplatta i varje hand som du håller framför huvudet med sträckta armar. Därefter låter du båda armarna röra sig ned mot vardera höft samtidigt som du gör en ryggresning. Återgå till utgångsläget genom att föra armarna tillbaka i likadan rörelse fast uppåt huvudet.

Vi får väl se imorgon om jag får träningsvärk där jag tror. Det kändes väldigt bra i alla fall:)

För övrigt har jag hela dagen gått och dragit på att ringa till träningscoachen för att boka tid för mätning. Jag har till och med stått med telefonen i handen och numret uppslaget och sedan bara låtit bli att ringa. Anledningen är ju förstås att jag är rätt bekymrad över vad mätningen kommer att visa. Förmodligen kommer den att visa att jag har ätit fel eller åtminstone slarvat en del, och tränat mer kondition än styrka. Det var ju inte riktigt min plan då jag gjorde första mätningen för ca 5-6 veckor sedan. Men, men jag ska ta tjuren vid hornen i morgon och bita i det sura äpplet samtidigt.....Ibland kan det ju faktiskt vara så att kroppen har omfördelat en del utan att man känner det så tydligt. Det har hänt mig förr, men nu vågar jag inte riktigt hoppas på att det är så. Fortsättning följer……


Kommentarer
Postat av: Anna

Man blir lite hungrigare än vanligt, men kroppen vänjer sig rätt snabbt och man får vara noga med frukten, nötterna och alla mellanmål. Men det är nog ingen höjdare att köra alltför länge :)

2010-06-07 @ 20:13:30
URL: http://annafogelstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0