Värna om fotgängarna


Foto: © Mattias Granberg

Alltså, det är så härligt med, skog, sol, energi och adrenalin. Jag har invigt min nya cykel! Att sitta fast med fötterna var inget problem som jag trott utan bara skönt och stabilt. Något jag kom på att jag definitivt behöver är långbenta cykelbyxor, just nu nr. 1 på handlingslistan. Som god 2:a kommer cykeldator.

Men så var det det där med fotgängare. Lyckades vid två tillfällen skrämma några damer som var ute på "förtrolighetssamtalspromenad". Mötte dom åt två håll och när jag plingade på dom bakifrån misstänker jag att dettas hjärtan stannade för några sekunder. Jag bad om ursäkt i farten och hoppas deras hjärtan började slå igen. En och annan duva som förnöjsamt spatserade på stigen fick nog också sin beskärda del av dagens chock. Jag lovar, det ska inte upprepas. Jag tycker att vi ska värna om fotgängarna genom att passare dem försiktigt vilket jag ska göra i fortsättningen för vem vet helt plötsligt dyker det väl upp förbudskyltar mot cykel om man inte tar det försiktigt....

Kvällens träningspass skulle blivit cirkelgym men det får bli en annan dag. Nu är jag hembjuden till familjen med löfte om ridning. Motstår inte det erbjudandet idag då det var på tok för länge sedan jag red. Fast i ärlighetens namn har jag nog lite omedvetet hållit mig ifrån deras hästar för att skydda mig själv mot saknaden, gammal hästtjej som jag är....saknar hästeriet otroligt mycket och blir lätt sentimental när jag tänker på det. 

Första anhalten i Nyköping blir Stadium Outlet där jag hoppas det finns lite kul att frossa i :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0