Fredagsmiddag


Foto: © Tove Sandström

Kvällens middag blev lite i senast laget då vi farit runt och handlat inför kommande middagsbjudning.

Köttfärspaj blev det i alla fall som smakade ljuvligt :)

Börjar känna av dagens pass och kroppens behov av vila efter en hård vecka. Hade själv bestämt att lördag och söndag skulle bli vilodagar men för första gången någonsin blir jag ivägtjatad till gymmet i morgon av killen. Han har något fuffens för sig....kan handla om kommande födelsedag. Annars brukar det låta: Måste du, kan du inte vara hemma idag. Ibland kan jag, ofta inte :) Jag får göra något stillsamt i morgon ändå tror jag. Det får kanske bli en promenad eller joggingtur. Känns som det är viktigt att lyssna på sin kropp när den faktiskt "pratar" till en.

Pajen måste ha haft ett högt GI för jag blev genast godissugen efteråt vilket jag inte varit på hela veckan. Ändå gjorde jag degen på rågmjöl och hade vinäger i salladen. Kan inte det där vidare värst men det är i och för sig inget jag direkt står efter heller. Mina grundprinciper duger bra när jag följer dom ;)

Hepp, så vart köket städat medan jag skrev. I like:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0