Första mätningen avklarad!

Sammanfattnigsvis kan man säga att jag sedan första mätningen 020509 totalt sett gått ned i fett och upp i muskler. Men sedan sista mätningen förra perioden dvs sommaren 2009 har jag gått upp lite i fett men också lite i muskler.

Dagens mätnig (om jag räknat om lbs till kg rätt):

47,71 kg muskler
12,88 kg fett 

Nästa mätning blir om ca 5 veckor!

Jag känner mig på det hela tagen ändå nöjd.
Jag har börjat hitta en bra balans vad gäller kost och träning. Dessutom vet jag till skillnad från tidigare hur jag ska äta om jag vill tajta till mig lite och vad det beror på om jag "fluffar" till mig lite. Som Träningscoachen säger: Har man lagt på sig lite så betyder det att man levt gott på annat sätt" :) Och det gillar ju jag ibland!

Men nu ska det bli riktigt roligt att köra lite hårdare ett tag både vad gäller kost och träning. Jag har fått ett bra träningsprogram som är indelade i två pass. Ett för övre delen av kroppen och ett för undre delen av kroppen i princip. I huvudsak stora muskulgrupper som får jobba och det ska bli grymt kul! Min målsättning är att köra igenom programmet 2 gånger i veckan dvs fyra träningstillfällen styrka. Utöver det ska jag fortsätta med lite kondition i den utsträckning jag hinner och orkar.

Nu har vi varit och storhandlat så kylen och skafferiet är fyllt med ägg, kesella, kyckling, fisk, bär, fiberhavregryn och bulgur. Det kommer bli grunden i min kost framöver. Mums!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0