Årets första vurpa :)


Foto: © Tove Sandström

Det fick bli en vända på cykeln idag som jag sedan tidigare planerat. Och idag hände det, min första vurpa! Stillastående!!
 
Tänk er, stillastående, vad kul det måste sett ut!

Hur är det möjligt?

Jo, jag kom fram till en väldigt brant backe med rullgrus i. Växlade ned allt jag kunde för att ha en chans att komma upp varpå däcken började slira. Cykeln och jag blev följdaktligen stillastående i backen utan att jag han få loss fötterna ur pedalerna. Katastrofen var ett faktum. Hela det stiliga ekipaget dvs jag och min cykel välte beskedligt åt sidan.....haha. Ler åt det än. Tur man inte skadade sig bara. Känner att armbågen fick sig en liten smäll. Borde kanske ha armbågsskydd....

Tanken med cykelturen var att intervallcykla i uppförsbacke. Spåret bärjar med en 1,5 km lång riktigt seg backe som jag tog tre gånger. 1,5 km uppför och resten av 5 km spåret. Efter det två varv på 2,5 km spåret som börjar med den backen. Därefter vände jag och tog 2,5 km spåret åt andra hållet som också börjar med lång backe. Det blev perfekt faktiskt. Bra spår till just det men värdelöst att tex springa i tycker jag. Det är 1,5 km uppför och sedan 1 km nedför.

Nu ska jag laga världens godaste kycklingrätt där två av ingredienserna är äpple och parma, mer avslöjar jag inte. Bild och recept kommer :)

Kommentarer
Postat av: Andrej

Haha! Jag har gjort nästan samma sak, fast med svärmors permobil. Fråga inte hur det gick till - men det gav svårmor ett skratt.

2010-04-30 @ 19:52:42
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0